• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Losowość plików
#1
Ejo,

Mam takie pytanie - chcę zrobić taką rzecz, że co jakiś czas uderza piorun. Wszystkie efekty mam spoko, tylko wpadłem na pomysł że będę miał siedem dźwięków które mogłyby być losowane pomiędzy sobą (po uderzeniu gra sfx z opóźnieniem). Teraz pytanie - jak zrobić, by wybierało losowy dźwięk spośród tych siedmiu? Liczby można użyć jako losowej wartości, natomiast jak ogarnąć losowe pliki do odtworzenia dźwięku?

Pozdro 600
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
Robisz zmienną Rodzaj dźwięku/dźwięk(nie pamiętam dokładnie jaka bo nie mam edytora przed nosem) w tablicy.
Ustawiasz sobie zmienne w Inicjalizacji mapy.
Dźwięk[0] - Twój_dźwięk1
Dźwięk[1] - Twój_dźwięk2
i tak dalej
Następnie gdy grasz dźwięk podczas uderzenia piorunu robisz akcję ''Dźwięk- play Tutaj zmienna dźwięk[Matematyczna - Random number between 0 - X(gdzie X to numer twojego ostatniego dźwięku)]''.
Można jeszcze pokombinować z 3D ale to jak tam chcesz już.
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Ok, też myślałem czy da się to podpiąć pod Zmienne i losowość numeru.

Jeszcze przy okazji takie krótkie pytanie: czy losowość jest cementowalna? Znaczy się, czy jeśli raz gra wybierze daną liczbę, to tylko i wyłącznie tą liczbę wybiera? Jak ustawiałem interwał pomiędzy 12 a 60 sekundami, to miałem wrażenie że przez całą grę wybiera jedną wartość i trzyma się tej zasady.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
Niestety w przypadku testu z poziomu edytora tak to działa.
Jeśli odpalisz mapę ingame, będzie 100% losowo na tyle ile losowości pozwolisz.

btw. Jeśli ten interwał czasowy był zwykłym waitem to on potrafi zgubić 20-30% całkowitej wartości
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.