• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Eternal Darkness
#46
(20.11.2017, 01:36)Martinez Wrote: O kurde, nie wiem co powiedzieć. Jestem pod wrażeniem ile działań podjęliście, żeby
zrobić te wszystkie systemy.
Okej, od początku. rozumiem, że gra inspirowana jest w
głównej mierze diablo 2.
A więc moje pierwsze pytanie - będzie to gra typu
"napieprzaj się z wrogami, wypełnij zadanie > odnieść zadanie do wioski > wróć na pole bitwy"
czy coś bardziej subtelnego?  (no sorry, ale tak D2 wygląda)


Cóż, widzę pierwszy duży odzew. 

Prawie wszystkie systemy to dorobek z lat 2015-2016

Były one w starym RPG(te zostały ulepszone), w Gambicie(projekt z goblina wstrzymany ze względu na poprawiony już bug ze stackowaniem guzików, kiedyś może będzie kontynuowany) oraz z Slashera(ten projekt robię czasami rozrywkowo).

Na oko jest to 40-50 systemów, może też mniej. Niektóre są tak obszerne, że sam nie wiem czy działają. Oczko

Sam szkielet farmienia jest oparty na diablo 2, jednak najbardziej wzoruję się na Blade of Darkness produkcji Codemasters i na Ultimie oraz DnD.
Tak mapa będzie polegała głównie na dojściu i pokonaniu ostatniego bossa i wykonywaniu questów pobocznych i girndowaniu przeciwników. Będzie ''prawopodobnie'' parę questów vanillowych typu znajdź przedmioty-osobę/dowiedz się czegoś/zniszcz coś tak by strażnicy nie zauważyli/obroń karawanę/oblężenie twierdzy(tutaj będzie z 20 minut walki z falami). Nie chcę robić nic rozbudowanego bo to mapa na 6 graczy. Wszystko jest 6x bardziej skomplikowane. Do tego będę musiał na pewno zrobić własny system questów. Do tego będzie trochę arcade, interakcje z NPC, labirynt z pułapkami i takie tam.
Tutaj nie ma zaskoczenia chyba, że diablo online polegało by mieć jak najlepszy lvl, itemy i postać. Tutaj będzie chyba tak samo.

Quote:Drugie pytanie -  czy planujecie przetłumaczyć swojego moda? Jeśli nie macie do tego
głowy, ja chętnie podejmę się tego zadania.
Jak gram to niestety wolę albo po polsku, albo wcale. (wyjątek wow)
Jeśli kiedykolwiek wyjdzie w co zaczynam powątpiewać to na pewno tylko w wersji angielskiej tak jak teraz(no z tym że teraz to wersja z łamanym angielskim, nie miałem czasu na polishing). 
Przykro mi to mówić ale niektóre nazwy polskie nie przechodzą mi przez gardło nawet są tak nie pasujące. Przykładem jest Pan Ciemności ~ Dark Lord. Jak to w ogóle brzmi po polsku, zero grozy. xD
Jeśli powstanie wersja angielska w 100% gotowa finalna nie widzę przeszkód by ktoś ją przetłumaczył na jakikolwiek język.
Quote:Trzecie pytanko -  jak działa ten cały system zmiany lokacji?
Wszystko odbywa się na 1 wielkiej mapie, czy naprawdę przenosi nas to
na zupełnie inną mapę? Można od tak się przenosić, jak w portalu z D2?

Mapa jest 100% online, więc nie ma możliwości zmieniać mapy(tzn czysto hipotetycznie jest taka możliwość tyle, że trzeba do tego albo program i wtedy mapa nie będzie dostępna dla każdego albo przez Save/Load i zmiana mapy przez hosta). Wszystko jest na jednej mapie, która jest podzielona na kwadraty/prostokąty. Każdy z tych czworościanów jest lokacją mniejszą lub większą.
Będą waypointy jak w D2, nikomu nie będzie chciało się co śmierć z bazy do lokacji danej. Zwojów Teleportu chyba nie przewiduje bo musiałbym to potem blokować u bossów i w questach.
Quote:Cztery - czy dałoby się zrobić w warcrafcie naprowadzający kursor?
Coś jak w lolu, że klikamy raz, przytrzymujemy i postać sama podąża za kursorem.
Wierzcie mi, coś takiego bardzo uprzyjemniłoby rozgrywkę.


Jeśli chodzi Ci o takie przytrzymaj i twoja postać idzie non stop dopóki nie puścisz L-pm/P-pm to nie.
Jedyne akcje myszką jakie się da wykryć w warcrafcie 3 to pozycje myszki przy pomocy trackables(to jest piekielnie ograniczone) i tylko kliknięcie pojedyńcze.
Możnaby podpiąć chodzenie pod trackables czy tam obrót postaci, ale że limit to 1024 albo 2048(nie pamiętam nie bawiłem się tym nigdy) i nie da się ich usunąć ingame ani przesunąć istniejących. Nie ma mozliwości zrobić tego na tak dużej mapie.
Quote:I ostatnie -  co myślicie o takim rozwiązaniu,
że w swojej księdze możemy na wyższych poziomach dokupywać nowe umiejętności
i przypisywać je w swoje 4 sloty czarów?
(tak, jak w diablo za pomocą F1, F2, F3 itd..)

4 czary na całą gre to jednak trochę mało i fajnie by było jednak, żebyśmy
w zależności od wrogów mogli trochę pokombinować.
Ciekaw jestem, czy coś takiego w ogóle dałoby się wykonać?

Postać może używać na raz 4 czary, samo w sobie to bardzo trudne rozwiązanie. Dodanie większej ilości byłoby bardzo wymagające. Zarówno dla mnie jak i dla obciążenia mapy.
Niektóre zdolności mają Sub skill czyli teoretycznie możemy mieć np 5-6 czarów.
Co do ilości każda postać ma w zasłożeniu trzydzieści ileś czarów z czego w >>>danym momencie<<< może używać tylko 4. W mieście lub wolnej od walki chwilii możesz sobie wybrać inny czar w miejsce starego o ile jest z tej samej dziedziny. Nawet jeśli dodasz do danego czaru swoje ciężko zdobyte punkty, w następnej grze po wczytaniu postaci zostaniesz zapytany czy chcesz swój stary build czy nie. Jeśli wybierzesz nie to otrzymasz swoje punkty i możesz sobie je od nowa dodać w coś innego/inny build. No i tak jak pisałem 1 poziom każdego czaru można sobie stestować nie trzeba nic dodawać.
Nie można będzie zmieniać swoich zdolności tylko podczas walki z bossami/dungeonie/pvp. To tak by nie można było abusować ilości np nałozonych buffów na postać czy refreshować zdolności, po przez Zdolność>zmiana na inną zdolność>zmiana na zdolność pierwotną = 0 CD(tak istnieje taki bug w war 3, na nieszczęście moje xD).

Quote:A teraz odnośnie samego projektu... zaczne od negatywów, (prościej)
cóż, teren jest ładny, wygląda na zadbany, ale dupy nie urywa.
Ważne, czy wszystko trzyma odpowiedni klimat i nie ma jakiś strasznych błędów.
Trochę średnio moim zdaniem wygląda również te czarne menu. Warcraft ma trudniej
z tego względu, od innych edytorów.
Zainwestowałbym jednak w jakieś drobne ramki. Całe czarne wygląda.. nieprofesjonalnie.
(jak będę ogarniał swój interface, mogę coś pokombinować)
I ostatnie, postacie. No cóż... grafikiem forumowym nie jestem (jeszcze) więc wiecie,
ale chętnie kiedyś bym je wam podrasował Uśmiech
Ikonki też mogłyby być jednak trochę lepsze
I tyle, a z pozytywów
bardzo podobają mi się te wszystkie systemy,
najbardziej chyba ten z księgą (sam chciałbym zrobić podobny)
sam pomysł na gre (wole dużo bardziej takie od jakiś szunken city)
No i agression system,
szczególnie te pociski, których trzeba unikać. Trudne to było do wykonania?
Sam chciałbym coś takiego zrobić, np kiedy postać rzuca dużym toporem.
Ładujące się czary też wyglądają klawo.

Jeszcze dużo by wymieniać, więc powiem tylko tyle:
ten projekt mocno zainspirował mnie, do stworzenia całego systemu w swoim.
A teraz zabieram się za dokończenie opisu Valhalli, dzięki Oczko
i życzę sukcesów. (pracujecie tam?)

Cóż interfejs jest jaki jest. Nie mam dostępu do tabletu graficznego, więc nie mam jak sobie stworzyć lepszego.
Modele to rip-offy z dynasty warriors. Trochę kuleją animacjami, ale starałem się wybrać takie jakie ja chciałem by pasowały do zdolności etc.
Jakbym miał możliwość zripowałbym sobie modeli z nwn, szczególnie potworów, bo pasują do tego stylu graficznego.
Systemy nie są jakieś bardzo skomplikowane. Parenaście godzin nad tym siedziałem pewnie.
System książki jest dość prosto skonstruowany, ale samo dopasowanie było problematyczne.
Aggro jest dość skomplikowane, bo jest przystosowane pod moje właściwości. tj. ruch-atak który trzeba wykrywać zarówno w trakcie akcji jak i w czasie rzeczywsitym.
Przeciwnicy są na pewno przynajmniej 20x madrzejsi niż ci z warcraftowym AI. Mogę sobie dodać dowolne akcje ręcznie do danej jednostki(tutaj trochę schodzi, ale np przeciwnik będzie nieprzewidywalnie tudny przy tworzeniu taktyk na pokonanie go).
Pociski 2,5D to system z gambita niestety jest to połaćzone z aggro systemem. System sprawdza położenie(różnice poziomu by nie atakowali pod górkę i w tym momencie podchodzili bliżej sprawdzając jednocześnie czy można już atakować czy nie, czy są jakieś blokady jak ściany,drzewa a także inne jednostki).
Cast system to prościzna.

edit 1. ah i narazie robię nadgodziny non stop w pracy to nie siedzę nad projektem Oczko
no i ostatni i najbliższy weekend mam zajęty

edit2. a no i ostatnio mam zajawkę na tego slashera, nie wygląda to obiecująco więc nie pokaże.

@shadow tak, jeszcze tylko muzykę musze z lokalnych poprzerzucać ale tą najpierw muszę uszczuplić o połowę Oczko
               No jak tam chcesz. Dodanie trawy czy podłoża to w sumie git pomysł. Oczko
[Image: image.png] Co mam w planach: 2018 = ED/Witcher Moba Pożegnanie z warcraftem 3 = Soul Realm
Reply }}}
Podziękowanie od:
#47
O, dzięki za odp. ;P
ehh ile to pracy :/ chciałbym umieć kiedyś chociaż połowę
tego, co ty teraz.
Jestem jednak lepszy w tworzeniu, niż myśleniu.

Chyba najbardziej ciekawi mnie,
jak w ogóle zabrać się za robienie takich systemów?
Jak ty to zacząłeś? (załóżmy że umiem już robić warcraftowe wyzwalacze)
i co dalej?
Jak patrze na te wszystkie zmienne, komendy i magiczne wzory to mi głowa pęka
[Image: MbPMM5j.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#48
Dodaj tam gdzieś na totalnym uboczu, zadupiu i w ogóle NPCta o nazwie Ravan który będzie dropił jakiś super itemek :VVV
Ja, wasz Pan i Bóg.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#49
Ravan może dawać raka co najwyżej. xD



Projekt Wstrzymany



Od poniedziałku zajmuje się mobą witcher @stacha. Ponadto postanowiłem, że po bawię się w ''mini'' projekt, więc ED odchodzi do lamusa na dłużej Oczko
[Image: image.png] Co mam w planach: 2018 = ED/Witcher Moba Pożegnanie z warcraftem 3 = Soul Realm
Reply }}}
Podziękowanie od:
#50
Pójdźmy na ugodę, będzie dawać itemek "rak" który dodaje +500 zdrowia i -15 relacji z każdym.
Ja, wasz Pan i Bóg.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#51


Projekt Kontynuowany



Cóż, jako iż znowu mam czas zamierzam popchnąć trochę ED do przodu dopóki mi się to znowu nie znudzi.

Z takich nowości które wymyśliłem to rozbudowa systemu Affixów i Suffixów. Dodanie do przedmiotów obrażeń elementalnych tj. Ogień/Lód/Prąd/Trucizna. Odporności na trucizny będzie % zamiast wartości.
Rozważam też trochę zmian w systemach ale to raczej lekkie tweaki na 1-2 dni.

Oraz testowo chcę dodać do przedmiotów Diablowe ''+X to all skills Level'' czyli będzie można mieć więcej niż 20 poziomów danej zdolności(przewiduje maksymalny poziom zdolności 40 czyli będzie można mieć 20 do wszystkich zdolności dodatkowo, dalej jednak będzie dało się zdolności rozwijać tylko do 20 poziomu).

No jakieś screeny i obiecany dużo wcześniej filmik niebawem. Nie określam się kiedy bo zawsze może coś wypaść albo po prostu się niechcieć. xD
[Image: image.png] Co mam w planach: 2018 = ED/Witcher Moba Pożegnanie z warcraftem 3 = Soul Realm
Reply }}}
Podziękowanie od:
#52


Update




Praca cały czas się posuwa do przodu i idzie całkiem dobrze i szybko.

Co nowego?
Pracuje teraz nad systemami rozmowy z NPC(który jest prawie gotowy), tworzenia party i brania questów, craftowania, przełączania informacji, paska mikstur i zwojów.

Odświeżone ikony bazowe wyglądają teraz tak:
[Image: 1.png]
[Image: 2.png]

Tutaj jak wygląda system rozmowy z NPC
[Image: 3.png]

Po użyciu akcji na NPC ze złotym napisem. Pokażą nam się w Panelu Postaci nowe możliwości.
Gossip - Czyli plotki, można będzie się dowiedzieć o różnych rzeczach ciekawych lub mniej
Side questy - Po prawej stronie od Plotek pojawią się wszystkie dostępne Questy jakie ma dla nas dany NPC.
U zaklinaczki mamy też ikony dotyczące zakupów:
Mikstury i składniki
Zwoje
Przedmioty Maga
Przedmioty Kaplanki
Biżuteria
Recepty

W danym momencie może z NPC rozmawiać tylko jeden gracz. Jeśli się poruszymy nasza rozmowa zostanie przerwana.

Więcej informacji niebawem.


ps. ktoś wie jaką ścieżkę mają te czarne puste pola w Panelu Postaci?
[Image: image.png] Co mam w planach: 2018 = ED/Witcher Moba Pożegnanie z warcraftem 3 = Soul Realm
Reply }}}
Podziękowanie od:
#53
Naprawdę dobrze to wygląda Miecio. Dialogi w takiej formie jak to zaprezentowałeś naprawdę mi pasują. Skala na screenach też dobrze się prezentuje znacznie lepiej niż w moim projekcie (lenistwo Język). Jedyne o co mogę się przyczepić to ta "pustka" jak to wszyscy piszą - mało obiektów jest w tym zamku i fakt ludziska mają rację, że trochę to kłuje w oczy.
[Image: Orkci8t.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#54
Teren w 3/4 miejscach jest w wersji surowej. Nie chciałem Shadowa angażować bo chłopina się napracuje na marne, a może zaraz się okazać że ten projekt znowu stanie albo że wcale nie wyjdzie. 
Na razie zamierzam porobić trochę systemów, bo to dosyć lubię robić i czuje że ten projekt rośnie. Niebawem trzeba będzie znowu przysiąść do zdolności i opisów które powodują u mnie raka i wtedy się zobaczy.  Anioł
Jak skończę zdolności to będę ponownie pertraktować z Shadowem produkcje terenu. Wtedy ten projekt będzie już w wersji alpha-beta.
[Image: image.png] Co mam w planach: 2018 = ED/Witcher Moba Pożegnanie z warcraftem 3 = Soul Realm
Reply }}}
Podziękowanie od:
#55
projekt ma swój urok, jak mówiłem, przypominają
mi się piękne, niewinne czasy kiedy pogrywałem w diablo II

co tu mówić, zapowiada się sztos projekt ;v
W ogóle ja nadal czekam, aż dasz mi tą mapę żebym poogarniał afixy
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.