Forum jest aktualnie zamknięte.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Easter Eggi
#1
Witajcie!
W tym oto temacie przedstawię wam parę easter eggów związanych z grą Gothic i Gothic II.
Każdy z was ma prawo dopisywać własne przykłady ciekawostek z owej serii!

Zaczynajmy!

1. Wewnątrz Jarkendaru znajduje się wrak samochodu. Położony on jest na wzgórzu, w którym leży biblioteka uczonych. Można się do niego dostać za pomocą kodów (F8), albo wspinając po klifach (Jest to o wiele trudniejsze i wymagana jest umiejętność akrobatyki).Uczepiona do ramy przy oknie kierowcy została kartka: "No cóż, zawsze chciałem zrobić grę o samochodach. S." Nie da się rozpoznać marki pojazdu.


2. Za palisadą orków w Górniczej Dolinie znajduje się pusty teren ukształtowany tak jak wyglądał on w poprzedniej części gry. Dostać się tam można dzięki kodom (F8), lub wspinając się po deskach ogrodzenia. Istnieje tylko jedno takie miejsce, a znajduje się ono nad rzeką przepływającą przez palisadę. Najprawdopodobniej twórcy gry chcieli zrobić tam orkowe miasto, ale nie mieli na to czasu (Wydawca :( ), więc postanowili utworzyć w owym miejscu "Nieprzekraczalny" mur.

3. W II i III części sagi istnieją wzmianki na temat ,,Potężnego Obcego Krasnoluda" (Ang. The Mighty Alien Dwarf). Jest on postacią znaną tylko i wyłącznie z trzech źródeł: 
- Z jednego z nagrobków na cmentarzu nieopodal farmy Onara w G2. Jest na nim napisane: ,,Potężny Krasnolud z Kosmosu 2894-3787. To Kłamstwo!"
- Z tabliczki za palisadą orków w G2, gdzie zapisał: "Brawo, dotarłeś za palisadę orków, jak widzisz historie o orkowych hordach za tą palisadą są kompletnie nieprawdziwe. To miejsce jest opuszczone. To krawędź świata. Ale ja, potężny obcy krasnolud (od którego nie zależą losy tego świata i którego imię nie jest tu wcale istotne) chciałbym cię ostrzec. Oszukano cię, byś uwierzył w nieprawdziwą historię (oni chcą cię dopaść). Nie wierz w nic co oni mówią i miej oczy otwarte! Podpisano Potężny Obcy Krasnolud"
- Oraz z wiadomości, jaką zostawił w Gothicu III wewnątrz ukrytego pomieszczenia nad świątynią Zubena w Ishtar. Dostać się tam można tylko i wyłącznie za pomocą kamery (ctrl + Insert). Pokój nie posiada niczego poza pustą przestrzenią i kartką, na której zostało zapisane: "Znalazłeś ukrytą notatkę w pokoju bez drzwi… mam nadzieję, że czujesz się teraz szczęśliwy. TMAD. Nie, nie jestem martwy, obserwuję cię." (TMAD to skrót od ,,The Mighty Alien Dwarf")


4. Gdy zjemy 50 ciemnych grzybów nasza maksymalna mana zwiększy się o 5 punktów, a po skonsumowaniu 20 jabłek zrośnie nam siła o jeden dodatkowy punkt.

5. Jeżeli strażnik nie zezwoli nam na wejście do miasta, a my jakimś sposobem (przejście po górach, biegnięcie bokiem obok straży) się tam znajdziemy to Lares wzbogaci nas o 500 dodatkowych punktów doświadczenia i nowym dialogiem: ,,Chyba oszalałem. Co ty tutaj robisz? PRZYPŁYNĄŁEŚ TU? Haha... To bardzo dobry sposób na ominięcie strażników przy bramie." 

6. Jeżeli będziesz oddawał Daronowi na ofiarę po 200 sztuk złota to 5-krotnie będzie mógł zwiększyć parę losowych statystyk (+5 punktów trafień, +2 punktów many, +1 punktów nauki itp.). Po tych pięciu razach mówi on, że dałeś mu już ponad 1000 sztuk złota i że błogosławieństwo Innosa nigdy cię nie opuści.

.7. Wewnątrz obozu bandytów w Jarkendarze znajduje się kowal imieniem Crimson, który podsłuchał pewne zaklęcie od Kruka, gdy ten usiłował zaczarować kryptę w kopalni. Poproszony przez bohatera powtarza owe słowa. Kiedy zapytamy go o to po raz trzeci na ekranie pojawia się podobny efekt i dźwięk jaki dostrzegamy w momencie opętywania przez poszukiwaczy.

8. W czwartym rozdziale pierwszej części sagi nieopodal jednego z wejść do starego obozu znaleźć można Diega. Nic nie byłoby w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że posiada on gildię mag ognia. Wszystko dlatego, że Cienie uciekają od Bezimiennego, gdy tylko się do nich zbliży.



9. W obu Gothicach każdy NPC posiada 6 krąg magii i tysiąc many.

10. Ostatnim moim easter eggiem będzie to, że bardzo stara mapa różni się od zwykłej tylko jednym: Nie ma na niej statku w porcie. Dziwne jest w tym to, że wieża Xardasa została wybudowana zaledwie miesiąc temu, a na "rozpadającym się" egzemplarzu można ją zauważyć bez większego problemu. Ponadto zadziwił mnie fakt, że na owej mapie widać Czarnego Trolla i to w takiej samej formie jak na zwykłej mapie, ale przesuniętego bardziej na wschód.
[Obrazek: Gothic-2%20002810,5.JPG][Obrazek: khorinis-ornamenty.jpg]
P.S. W plikach gry istnieje linijka na temat nagrobka Uthara Lichtbringera. Jest to prawdopodobnie nawiązanie do gry Warcraft, gdzie występuje Uther Lightbringer. Ostatecznie w grze nie umieszczono owego grobu.
Kod:
CONST STRING MOBNAME_GRAVE_06 = "Uthar Lichtbringer 205 - 531";
Odpowiedz
#2
Bardzo fajne..
Z tego co wiem, to ten ostatni skrypt z nagrobkiem znajduje się w pliku Gothic 2 NK\_Work\data\Scripts\Content\Story\text.d
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości