Forum jest aktualnie zamknięte.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cooldown umiejętności bazujący na inteligencji postaci
#1
Witajcie, standardowo po sporej przerwie znowu coś tam grzebię w swojej starej mapce i natknąłem się na pewien problem który jak sam temat wskazuje jest to cooldown umiejętności uzależniony od inteligencji bohatera, szczerze mówiąc to nie pamiętam czy przed wprowadzeniem reforged to działało, ale wiem w każdym razie że teraz nie działa. Mianowicie mam coś takiego

Rytual Zniwiarza
    Events
        Unit - A unit Starts the effect of an ability
    Conditions
        (Ability being cast) Equal to Rytuał Żniwiarza
    Actions
        Set VariableSet Spell_rytual_zniwiarza_pos = (Target point of ability being cast)
        Set VariableSet Spell_rytual_zniwiarza_czas = ((Real((Intelligence of (Casting unit) (Include bonuses)))) x 0.50)
        Unit - For Unit (Casting unit), Set cooldown of ability Rytuał Żniwiarza , Level: 1 to (Real((Intelligence of (Casting unit) (Include bonuses))))
       [...]
tutaj reszta wyzwalacza...

I ogólnie próbowałem zmieniać wydarzenia na inne związane z "ability" ale zazwyczaj skutkowało to tym że wyzwalacz nie działał wcale, więc zostałem przy tym starts the effect of an ability.

Próbowałem jeszcze zrobić coś na zasadzie że dodaje zmienną np. spell_bleble_cd = cooldown of an ability - czy coś w ten deseń, a potem set spell_bleble_cd = int postaci (tak w skrócie ^^)
lecz również nie działało, próbowałem również obu metod ustawiania cd po użyciu komendy żeby sprawdzić czy sama opcja ustawiania CD bez reszty wyzwalaczy zadziała, ale również nic.

ust reczne
    Events
        Player - Player 1 (Red) types a chat message containing -set as An exact match
    Conditions
    Actions
        Unit - For Unit Mel'tun 0007 , Set cooldown of ability Rytuał Żniwiarza , Level: 1 to (Real((Intelligence of (Casting unit) (Include bonuses))))

Jako że skille dodawane są automatycznie przy zdobyciu jakiegoś poziomu a nie ręcznie z "plusika" to upewniałem się również czy umiejętność ma aby na pewno 1 poziom

poziom umiejetnosci
    Events
        Player - Player 1 (Red) types a chat message containing -lvl as An exact match
    Conditions
    Actions
        Game - Display to (All players) the text: (String((Level of Rytuał Żniwiarza  for Mel'tun 0007 )))


i zawsze wychodziło że ma 1, także prosiłbym o poratowanie laika i wytłumaczenie gdzie popełniłem błąd :P
Odpowiedz
#2
Jako że pomoc nie nadeszła postanowiłem sam podłubać i znalazłem w miarę satysfakcjonujące mnie rozwiązanie. Mianowicie opcja set cooldown nie działa tak jak ja to zrozumiałem, być może źle to zinterpretowałem. W każdym razie należało użyć akcji "Start cooldown ability..."

Rytual Zniwiarza
Events
Unit - A unit Starts the effect of an ability
Conditions
(Ability being cast) Equal to Rytuał Żniwiarza
Actions
Set VariableSet Spell_rytual_zniwiarza_pos = (Target point of ability being cast)
Set VariableSet Spell_rytual_zniwiarza_czas = ((Real((Intelligence of (Casting unit) (Include bonuses)))) x 0.50)
Wait 0.01 seconds
Unit - For Unit (Casting unit), start cooldown of ability Rytuał Żniwiarza " over "(Real((Intelligence of (Casting unit) (Include bonuses)))) seconds.
[...]
Dwie sprawy dotyczące tego rozwiązania, po 1 przed akcją " Unit - For Unit (Casting unit), start cooldown of ability Rytuał Żniwiarza " over "(Real((Intelligence of (Casting unit) (Include bonuses)))) seconds." musi być chociażby akcja "wait 0.01 seconds" , w przypadku gdy nie ma tej akcji - cooldown się nie ustawi na taki jaki miał być, czyli inteligencja postaci x 1. Druga sprawa czyli drobny minus tego rozwiązania to to że przez ułamek sekundy (to 0.01 które ustawiliśmy) pokazuje się domyślny czas cooldown ustawiony w edytorze obiektów. Da się to oczywiście dostrzec ale nie ma to jakiegoś super wpływu na działanie.

Jeżeli ktokolwiek z żyjących jeszcze tutaj osób znajdzie idealne rozwiązanie czyli to by nawet przez ułamek sekundy nie pokazywało domyślnego cd to może dopisać :)
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości