• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


porada ☆ Brakujący warunek
#1
[Image: UqJNHB4.png]

Czy zdarzyło ci się zrobić wyzwalacz, do którego brakowało warunku? Nie wiedziałeś jak napisać warunek,
aby coś zadziałało się odpowiednim momencie?

Mam dla ciebie drobny lifehack, który sam używam.

Załóżmy że na swojej mapie użyłeś komendy tekstowej "X" i chcesz żeby gra zapamiętała ten fakt,
żeby później do niego wrócić. Wiesz co?
Ta jedna prosta akcja zapamięta wszystko to, co chcesz.

potrzebujesz:

- jedną dummy (kaskader), na mapie

[Image: QaqfHO9.png]









Wyjaśnię ci to na przykładzie.

1. stwórzmy dowolny wyzwalacz, o dowolnym działaniu i 
ustaw w akcji życie dummy na jeden.

[Image: sucPzjU.png]


2. zróbmy teraz swój warunek, odnoszący się do jakiegoś wydarzenia.
Dla przykładu, niech piechur wejdzie na region.

[Image: kqSYnJW.png]

Jeżeli dummy nie będzie miał 1hp - nic się nie stanie.

-----------------------------------------------

3. zróbmy to samo, ale z 3 warunkami.
Niech wejście piechura na region spowoduje trzy różne działania.

Tak więc najpierw dummy musi mieć 1-3 hp, stwórz w tym celu trzy wyzwalacze.

[Image: ugzHFvl.png]

I teraz: 
nasz prosty dummy posłużył jako warunek, do 3 różnych akcji


[Image: iKJ8jmr.png]




-----------------------------------------------

Tyle, nasz prosty trick możesz wykorzystać w praktycznie każdym momencie, od 
- misji
- regionów
- budowania
- filmów
na czarach i systemach kończąc.


[Image: b7146a7bd439f.png]

Niech wam służy, pozdrawiam! [Image: wink.gif]



[Image: UqJNHB4.png]
nowy dzień - nowa szansa, nowy rok nie istnieje

[Image: zEfNWvs.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
Nie zdarzyło mi się, odpowiadając na pytanie na początku.
01110001011110001110011
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Tak oto odkryłeś, do czego służą zmienne Duży uśmiech Brawo
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
To jest dla ludzi, z awersją do zmiennych. A poza tym, ten sposób jest czasami prostszy,
bo działa w każdym przypadku. Oczko
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
[Image: c24XCtO.png]

[Image: 4OYZsC3.png]

A czym to się różni od mojego przykładu?
W jakich przypadkach przykład ze zmienną nie zadziała?
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Reply }}}
Podziękowanie od:
#6
zostańmy przy tym, że działanie jest takie samo. Oczko
A moim zdaniem pingwinki bywają bardziej przejrzyste, niż zmienne.

Możesz np zmieniać im:
- kolor
- wielkość
- wygląd 
a zmienna to tylko napis, który musisz wyszukać na długiej liście

Po prostu czasem łatwiej się w tym wszystkim połapać, 
gdy to sobie zobrazujesz. #team_pingwinek
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
To dorzucę jeszcze jeden argument.
Zmienne są tanie i ważą niewiele bajtów.
Jednostka natomiast jest droga (jeśli chodzi o ilość obliczeń) oraz zajmuje dużo miejsca w pamięci. To spowolni działanie mapy, a jeśli zrobisz dużo takich jednostek które mają być "zmiennymi" to może być nawet crash.
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
dobra niech ci będzie... okropny jesteś
(napisze od nowa ze zmiennymi, bo rzeczywiście jest lepiej)
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.