Forum jest aktualnie zamknięte.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Własny sound-set dla jednostki
#1
Muzyka 
Cześć, zapewne nie raz chcieliście sprawdzić, jak działałaby jakaś jednostka, z własnym zestawem dźwięków.
Jeśli kiedyś myśleliście aby zrobić, ale nigdy nie mieliście do tego głowy - ten poradnik jest specjalnie dla was.

Pokażę Ci, jak krok po kroku ustawić własny sound - set dla jednostki
Poziom trudności - |||||||| (tutorial dla opornych)


Teoretycznie zabieg jest bardzo prosty: bierzesz plik dźwiękowy i zastępujesz
listę dialogową nowymi dźwiękami.

[Obrazek: 5a4ddb2a6c4bd.png]

Odpal to teraz w grze! Zaraz... ale co to, plik nie działa!?
Odp. No tak, bo waży zbyt dużo. Widzisz, pliki .wav (format obsługiwany przez sound-set)
ma to do siebie, że nieskompresowany waży po prostu więcej niż powinien. Wpływa na to m.in. wysoka ilość kbps,
choć niezauważalne dla ludzkiego ucha - to drastycznie zwiększają gabaryty pliku

[Obrazek: 133dde9b0f2b5.png]

Pora coś z tym zrobić!
Tutorial jest dla totalnych laików, jeśli wiesz co i jak, to po prostu skompresuj plik audio .wav i dodaj do gry.

Do poradnika posłużą nam 3, w pełni darmowe programy,
oraz http://www.mp3smaller.com/ do kompresji plików MP3

Audacity - link
Free Sound Rec. - link
Format Factory - link

[Obrazek: db42e2e5e2dfd.png]

No to co, zaczynajmy!

Krok 1. Nagraj interesujący cię dźwięk
najlepiej żeby miał od 1 - 4 sekund, tyle mniej więcej trwają dialogi w warcrafcie, z pewnymi wyjątkami.
Odpal w tym celu Free Sound Rec. lub inny rejestrator dźwięku.

[Obrazek: fb3be0f6ba0cb.png]

Nasz plik trwa 4 sekundy i waży zaledwie 90kb - ale dla nas to nadal za dużo.
Pamiętaj, że konwertując na .wav jego rozmiar znacznie wzrośnie.

Krok 2. Zredukujmy nasz plik dźwiękowy
Wystarczy że wrzucisz swój plik do Mp3Smallera, zredukujesz i pobierzesz.

Zobacz - rozmiar zmniejszył się o 63%, a nie stracił na słyszalnej jakości.

[Obrazek: 0adf12bd5958f.png]

Krok 3. Wrzućmy teraz nasz plik do Audacity

Posłuchaj swój utwór, następnie zaznacz go, jeżeli jest zbyt głośno / cicho - wejdź w efekt > wzmacniaj
i podkręć nieco decybele.
Proponuję, aby zawsze obniżać dźwięk o -1,5 - w edytorze warcrafta i tak w razie czego dźwięk można
pogłośnić.

Jeśli twój plik zawiera puste sekundy dźwięku, jak pokazane na screenie, po prostu zaznacz je kursorem i usuń, naciskając przycisk delete.

[Obrazek: bfe45ec801c06.png]


Plik > Eksportuj > Eksportuj jako .wav i zapisz!

[Obrazek: 188a93f8e3653.png]


Nasz utwór waży teraz 400kb, a ważyłby jeszcze więcej, gdybyśmy go uprzednio nie zredukowali.

Krok 4. Otwórz teraz Format Factory i przeciągnij tam swój plik dźwiękowy 

w okienku, które nam właśnie wyskoczyło wybierz .wav i zatwierdź.
[Obrazek: 0d5ed4fe75720.png]


Kliknij teraz prawym przyciskiem myszy na swój dźwięk i wybierz "Ustawienia wyjściowe"

[Obrazek: 6800f604802c1.png]

Wybierz preferowane zmiany, jak na screenie, nie zaszkodzi
to słyszalnie jakości, a zmniejszy wagę pliku.
Ważne, by nie ustawiać niższej częstotliwości.

Kliknij ok, następnie, wciśnij start w głównym oknie - twój plik się teraz zredukuje.

[Obrazek: 31865e8a409fd.png]

Jak widać, jego waga zmniejszyła się o 45%. Waży 184kb, jednak
jest to audio 4 sekundowe, więc taka waga będzie pasować.
W utworach 2 sekundowych nie nasz plik nie powinien przekraczać 100kb.

Krok 5. Zmień nazwę pliku i dodaj do gry

najlepiej żebyś używał nazwy już przyjęte w grze,
w stylu TomekPissed1, TomekPissed2 itd. inaczej możesz się w tym pogubić.

Wejdź w edytor dźwięku > Units > Wybierz jednostkę i zastąp wewnętrzny dźwięk.

[Obrazek: 68b683357077e.png]


Miłej zabawy!!


Odpowiedz
#2
Mój sposób z traktorami jest lepszy i prostszy.
01110001011110001110011
Odpowiedz
#3
Ah, no tak, jeśli nie chce wam się czytać poradnika, jest jeszcze sposób alternatywny

potrzebujecie jedynie starego, zajechanego postkomunistycznego traktora. Kupicie z łatwością na olx'ie

[Obrazek: f9213fc8fe37a.png]
sposób by Ravan3


Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości