Forum jest aktualnie zamknięte.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 Akcje z więcej niż jedną jednostką
#1
Pytanie 
Tak jak w temacie:

Akcja 1: Aby zadziałała "6" dowolnych Chłopów musi wejść w konkretny region.

Akcja 2: Aby zadziałała gracz musi wybrać/zaznaczyć "nie" jednego ale "6" Chłopów na raz lub anulować wybór wszystkich jednostek (3 Akcja).

Będę wdzięczny za pomoc :)
Lucius: Problem rozwiązany więc temat zamykam. W razie potrzeby, ponownego otworzenia, prosze o kontakt za pomocą PW. 
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
#2
Przeczytałem to 3 razy i nie mam pojęcia o co biega. Podaj przykład zastosowania tego.
#3
wszystko jest dość jasno napisane, ale nie wiem, czy się rozumiemy:
(odnośnie pierwszego)
Chcesz stworzyć wydarzenie/akcje którą możemy uruchomić dopiero, kiedy 6 chłopów stoi na regionie?
(np. kiedy użyjemy dźwigni, kiedy nie ma na regionie 6 chłopów nie stanie się nic, jeśli stoją, uruchomi się akcja)


Jeśli chcesz, żeby akcje/wydarzenie można było uruchomić, kiedy chłopi już znajdą się na regionie użyj:

[Obrazek: UmKcGLk.png]
[Obrazek: rrzfnc9.png]


.w3x   akcja1.w3x (Rozmiar: 18.09 KB / Pobrań: 127)

Jeśli chcesz, aby akcja uruchomiła się od razu, po wejściu 6 chłopów na region użyj:

[Obrazek: CGyyLGz.png] [Obrazek: bCxwwAC.png] (autor Axator)


.w3x   akcja1x.w3x (Rozmiar: 18.44 KB / Pobrań: 123)

-------------
edit. hmm, co do punktu drugiego, jak dobrze rozumiem, (akcja 2) ma się wydarzyć, zaraz, po zaznaczeniu szóstki chłopów, natomiast (akcja 3) od razu, po
odznaczeniu naszej szóstki. (tzn muszą być wcześniej zaznaczeni, żeby w ogóle zadziałała)

Pomyśle co można z tym zrobić i dam znać.


#4
Rozkminiaj, bo w kinie siedzę xD
#5
(16.04.2018, 17:20)Martinez napisał(a): wszystko jest dość jasno napisane, ale nie wiem, czy się rozumiemy:
(odnośnie pierwszego)
Chcesz stworzyć wyzwalacz/akcje która uruchamia się od razu, kiedy na region wejdzie 6 dowolnych chłopów?

Wszystko działa idealnie, dokładnie tak jak chciałeś. Myślę, że mogę ci się jakoś odwdzięczyć za pomoc.

[Obrazek: RqkvhD5.png]
[Obrazek: zCbtaHm.png]

mapa:


W momencie, w którym 6 chłopów wchodzi na region - odpala się akcja / śmierć piechura.

Tylko, jeśli w danym regionie nie ma innych jednostek. Jeśli jest choćby 1 piechur, istnieje losowa szansa, że wyzwalacz nie zadziała. To bomba z opóźnionym zapłonem.

Lepiej użyć akcji "Count units of type Chłop in region".
#6
Dzięki, nie zauważyłem że było źle. "Count units of type Chłop in region" również nie działa. Wierz mi, że sprawdzałem wszystko.

Najlepszą opcją będzie warunek  Boolean Comparison, ze swoim niezawodnym Równa się TAK.

Ok sprawa wygląda tak: że ową akcje musi ktoś odpalić. Wyzwalacz zadziała, jeśli zostanie odpalony, po ustawieniu chłopów.
Wydaje mi się że właśnie coś takiego chciał Vamper.

Jeśli chciałbyś żeby np. akcja odpalała się od razu po wejściu 6 losowych chłopów.. to zaczęłyby się robić problemy...
Posrana logika warcrafta już tego nie przewidziała, bo mamy jedynie wydarzenie:

"jednostka staje na regionie" a nie ma na przykład "grupa jednostek staje na regionie" I nie widzę opcji żeby coś takiego włączyć.

Mój wyzwalacz działa tak: Jeśli na regionie stoi 6 losowych chłopów - wydarzenie / akcje da się włączyć.
Czyli np jeśli na regionie nie stoi 6 chłopów i zabijamy Jana, to nie stanie się nic.
Jeśli stoi, uruchomi się akcja.

Myślę jak zrobić, żeby działało od razu po wejściu 6 chłopów.
Próbuje coś wymyślić z dummy obiektami. Jakiś niewidzialny obiekt ginie żeby coś sie uruchomiło.


#7
Mam pomysł, może kiedy chłop wejdzie do regionu to dodaj 1 do zmiennej, a kiedy wyjdzie to odejmij 1 od zmiennej.
#8
Nie mam edytora przy sobie, więc napiszę tak o:

GoldenKnight ma rację co do sposobu.

Wyzwalacz 1:
  • Wydarzenia:
  1. Jednostka - A unit enters region
  • Warunki:
  1. Unit-type of entering unit równa się Chłop
  • Akcje:
  1. set ZmiennaTypuC = ZmiennaTypuC + 1
  2. if ZmiennaTypuC większa lub równa 6 to
  3. tu jest Twoja AKCJA1

Wyzwalacz 2:
  • Wydarzenia:
  1. Jednostka - A unit leaves region
  • Warunki:
  1. Unit-type of leaving unit równa się Chłop
  • Akcje:
  1. set ZmiennaTypuC = ZmiennaTypuC - 1
Co do akcji drugiej, nie mam edytora przed oczami i nie pamiętam dokładnie jak nazywały się te akcje, więc musisz zaczekać aż będę w domu.\

Pozdro
#9
czarna magia.
wgl jak sie robi zmienną typu c + 1?
[Obrazek: s61FmJf.png]
coś takiego? czy nie

i czekam aż axator rozwinie swoją myśl, bo nie za bardzo kumam jak to zrobić ;p a mi sie przyda


#10
Robisz nowa akcja, rozwijasz listę, szukasz „set variable” po lewej stronie ustawiasz zmienną, a po prawej robisz operację arytmetyczną dodawania
#11
Ok, a to

  1. if ZmiennaTypuC większa lub równa 6 to
jak?

najpierw ta akcja:
 [Obrazek: j5MpAVi.png]


jedyny warunek który ma większe lub równe to ten ale nie można zmiennej ustawić
[Obrazek: TUtNIzN.png]


#12
ZmiennaTypuC to Integer, więc musisz szukać Integer comparision
Real comparision dla zmiennych typu R
#13
Ty masz łeb gościu. ;p adekwatny do avataru.
Dzięki, a cd Vampera - żebyś nie musiał przeglądać postów, wszystko zamieszczę w pierwszym komentarzu.


#14
Akcje 2 i 3, lecz jeśli zaznaczymy 6 chłopów i piechura to też akcja się wykona, 7 chłopów też aktywuje akcję i wszystkie kombinacje 6 chłopów z innymi jednostkami (6 chłopów to minimum które trzeba zaznaczyć/odznaczyć żeby akcje się odpaliły). Bardzo łatwo można to poprawić jeśli takie działanie jest nieporządane, ale zostawię to jako pracę domową :)
 
[Obrazek: 1IABUWJ.png]
#15
Dziękuję najmocniej za pomoc w szczególności Martinez za testy :D
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości