Forum jest aktualnie zamknięte.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
✖ Projekt rasy - Ludzie z Gór
#1
[Obrazek: NbPcdLB.png]

 Z dumą chciałbym przedstawić Wam swoją pierwszą,
kompletną rasę. Jest ona wzorowana na skandynawskich wikingach,
barbarzyńcach, oraz krasnoludach. W dwóch słowach są to Ludzie z Gór.

Opis jest długi, ale postaram się wprowadzić was każdą następną
linijką w klimat, który pragnę stworzyć, wokół tej rasy.

odpal soundtrack, aby poczuć klimat:


Na wstępie powiem:
Ludzie z Gór, NIE SĄ żadną skórką, podmianą do warcraftowych ras.
Jest to moja, projektowana od podstaw rasa.
Posiada też masę własnych, niecodziennych systemów.

Oprócz samej gry, na mapie pobawimy się również
w przejmowanie osad, w specyficzny, dla wikingów sposób.


Zacznijmy od pierwszego systemu, który wyróżnia tą rasę
"Powołanie Jarla wioski"






           [Obrazek: mNVJprj.png]
[Obrazek: 9n17qsS.png] Jarl wioski - Ciekawym motywem może być przejmowanie / budowa osady przy kopalniach, przez wikingów.
Rasa oparta jest na ustroju monarchicznym, oznacza to, że najwyższą władze obejmuje król,
a po nim jego zwierzchnik, w postaci wodza.

Do każdej wioski jest przypisany jeden Jarl - skandynawski wódz, utytułowany
przez lud.
Każdy Jarl rządzi jedną osadą. 
(osada składa się z jednego ratuszu i minimum 2 dodatkowych budynków, w pobliżu)

 ----- ----- ----- ----- 

Jak i po co powołać Jarla:
Mówiąc w prostych słowach: Jarl podnosi morale całej osady. Jeśli wikingowie czują,
że przewodzi im silny i mądry wódz - pracują i walczą lepiej.
Wzrasta również pancerz jednostek stacjonujących w osadzie.
+ 1 (od 2 levelu ratuszu)
+ 2 (od 3 levelu ratuszu)

Kiedy mamy tylko jedną wioskę, możemy powołać jarla od razu, po wybudowaniu pierwszych
dwóch budowli. Jego koszt to: 1 punkt żywności i 300 sztuk złota i 100 drewna.

Jeśli będziemy stawiać dodatkowy Dom Obrad - w tej samej cenie wyznaczamy Jarla,
spośród naszych wojowników.
( do wyboru: Kojot ; Barbarzyńca ; Watażka )
Otrzymuje on diadem wodzowski, tytuł (czyli unikalne skandynawskie imie)
a także lepszą zbroję i płaszcz z wilczej skóry (zależne od poziomu Domu Obrad)

Podobnie jak orczy Mistrz Ostrzy, Jarlowie noszą flagę wikingów, która w istocie pozwala
odróżnić Jarla od zwykłego wojownika, dla tubylców jak i samego gracza.


Poniżej szczegółowy opis rasy:

[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: Nz7SGEM.png]
Dom Obrad / Barak Rady / Barbakan

           [Obrazek: eF5Ynci.png] [Obrazek: y6VeqQk.png]

[Obrazek: NR4YIK0.png] Traper - Powszechnie wiadomym jest, że traperzy zajmują się
polowaniem na zwierzęta, w celach zdobycia ich futer. Nie inaczej będzie i w tym przypadku,
jednak ta wszechstronna jednostka posłuży nam najpierw do zbierania złota i drewna.

Specjalnością traperów jest zakładanie pułapek. Mają służyć one w dwóch przypadkach:
- w obronie, aby zatrzymać i okaleczyć wroga
- oraz do łapania pobliskiej zwierzyny - w tym celu traper zakłada ciężką do wykrycia pułapkę i czeka
aż nawinie się na nią jakaś bestia. Jeżeli później dobije ofiarę, będzie mógł zebrać jej skórę.

Skórę możemy sprzedać w sklepie, lub zanieść ją do najbliższego ratuszu.
Każda jedna sztuka skóry będzie obniżać koszty szkolenia wojowników, jako że
nasi wojownicy są odziani poniekąd w materiały skórzane, jest to oczywiste.


1 skóra = dowolny 1 wojownik, w niższej cenie.

[Obrazek: Q05pfsW.png]


 ------ ------  ------ ------  ------ ------  ------ ------ 


[Obrazek: IX5niN7.png] Biały wilk - dla odmiany pierwszą jednostką, która będzie nam służyć
w boju, będzie zwierze. Zwinne, groźne, a przede wszystkim tania siła sprawdzi się
na początku i w końcowych etapach bitwy.
Wilki z czasem powinniśmy zastępować kojotami.

Ta jednostka może okazać się kluczowa, jeśli będziemy chcieli szybko zdominować wroga.
Po ulepszeniu "Dziki Zew", Białe Wilki zyskują nową moc i przemieniają się na
Wilki Mrozu. Dużo większe i opancerzone wilki - a co najistotniejsze, Susły będą mogły nań jeździć.


        [Obrazek: tMCwFff.png] [Obrazek: bJN3I3U.png]


[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: lmJmYZZ.png]

Myśliwska Chata
[Obrazek: Mu4y9pg.png]     [Obrazek: Ryxnq44.png]
[Obrazek: D9NMD7C.png]  [Obrazek: B0L0dv8.png] Suseł - odpowiada za dystans..
Jego atutem jest niezawodna szybkość, nadaje się do nękania
wrogów na zwiadach. Ponadto, podczas szkolenia mamy 
50% szans na wybór Susła Topornika,
i 50% na Susła Łucznika
co pozwoli nam lepiej balansować nasze oddziały.

W późniejszym etapie gry Susły będą mogły dosiadać Wilki Mrozu.
Ta elastyczna kombinacja pozwoli nam szybko rozgromić mniejsze szeregi wroga.
Zależnie od tego, czy mamy Susła łucznika, czy topornika, nasz jeździec będzie
posiadał trochę odmienne umiejętności.


 ------ ------  ------ ------  ------ ------  ------ ------ 


[Obrazek: MNpMKEB.png] Kojot - nasz podstawowy wojownik, na pierwszej linii frontu.
Zdawać by się mogło, że nie wyróżnia go nic, od typowego piechura. 
Nic bardziej mylnego. Kojoty wyposażeni są w długie piki,
które pomagają im trzymać dystans od swoich wrogów i w razie kłopotów szybciej się wycofać.

To nie wszystko. Kiedy zbierzemy grupę kojotów, zyskują oni dużą premię do szybkości,
dzięki czemu możemy wykonać, za ich tylko pośrednictwem, mocną, ofensywną szarżę.


[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: MwPDiTQ.png]

Obozowisko


[Obrazek: mu4eCfT.png]      [Obrazek: CfqpcsA.png]
[Obrazek: weGCn25.png] Barbarzyńca - wreszcie przechodzimy do cięższych oddziałów.
Ten nieugięty woj jest nie tylko dobrze opancerzony, ale i śmiertelnie groźny.
Spokojnie wygra walkę z kilkoma piechurami, których
dodatkowo zranić może swym niezwykle ostrym mieczem - powodując krwotok.
Tarcza wikinga chroni go, przed słabszymi przeciwnikami.

Krwotok - Po odpowiednim cięciu przeciwnik zaczyna krwawić, co skutkuje utratą dużej ilości życia,
przez kilka sekund. (większe szkody niż trucizna, w mniejszym okresie czasu)


 ------ ------  ------ ------  ------ ------  ------ ------ 


[Obrazek: Cs6FNIN.png] Taran - prosta, acz skuteczna machina oblężnicza. Jest szybka, więc jeśli zadbamy o
odpowiednią osłonę, szybko dotrze do wrogich fortyfikacji, skrupulatnie niszcząc je
swoim stalowym słupem. 
Zniszczenie tarana nie należy również do najłatwiejszych rzeczy.
Machina jest bowiem odpowiednio wzmocniona.


[Obrazek: lf8QJiW.png]

[Obrazek: qubZqLs.png]

Dom Przodków


[Obrazek: LtG9F7t.png]         [Obrazek: sNfVQhH.png]
[Obrazek: 0m3wsLW.png] Guślarz - jest to osoba specjalizująca się w sporządzaniu obrządków, wróżeniu
i wywoływaniu duchów zmarłych. 
Guślarz ma specjalną umiejętność, dzięki której jest w stanie zobaczyć dusze unosządze się
nad ciałami w pół martwych wojowników.
Zaklęcie odnowa ducha nakłada na przyjaciela znak, i jeśli w ciągu 10 sekund polegnie,
odrodzi się a połową maksymalnego życia.


 ------ ------  ------ ------  ------ ------  ------ ------ 


[Obrazek: 38kJ0Vr.png] Prorok - do tych tajemniczych wróżbitek od lat udają się wikingowie, aby
te przepowiadały im przyszłość. I niezależnie od tego, jaka ona będzie, zła czy dobra,
nie wolno jej lekceważyć.
Uzdolniona czarodziejka prawi się w nakładaniu klątw.
Jedną z jej zdolności jest Zamiana Wydarzeń 
która sprawia, że na 15 sekund jednostki powolne stają się szybkie i na odwrót.
Zamienia również procentowo współczynniki zdrowia wszystkich postaci.

[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: KnflSfc.png]

Dwór Runów



           [Obrazek: XRWsrNs.png]                

[Obrazek: 2B3TT5L.png] Watażka - niezwyciężony, górski gigant. Tymi słowami można określić najpotężniejszych wśród wikingów,
watażkę barbarzyńców. 
Niespełna dwa i pół metra wzrostu, pozwala mu bez trudu poruszać się w częsciowej zbroi płytowej.
W boju bywa lepszy od taurena, ze względu na swój styl walki. Jego mistrzowskie umiejętności w posługiwaniu bronią pozwalają 
mu na podwójne ataki toporami.
Watażkowie przewodzili od lat grupom wikingów, tak więc jeśli będziesz 
prowadził w pobliżu jakiegoś wojownika, zyska on mały bonus do szybkości ataku.
(bonus zwiększa się, za każdego kolejnego watażkę)

[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: TVaGBf8.png]

Ołtarz Fjordów

[Obrazek: ta4urCW.png]    [Obrazek: OqTw3H5.png]  [Obrazek: 2GPXb8X.png][Obrazek: l6stZqb.png]

[Obrazek: IYJNCTx.png] Czcigodny Wojownik - Najmężniejszy Watażka Barbarzyńców po latach spędzonych na
polach bitew może zostać Czcigodnym. Ten okuty w zbroję gladiator jest prawdziwą zmorą na 
bitewnym polu. Może nie jest zbyt szybki, jednak nadrabia to witalnością i ogromną siłą.

[Obrazek: sVxV5l8.png] Krwawy Pirat - Spryt, przebiełość i niepohamowana chęć czynienia burdy. To tylko
niektóre, z epitetów jakimi można określić tych zawadiackich rekinów morskich.
Jego specjalizacja należy obecnie do rzadkości, gdyż posługuje się od magią krwi.
Paraliże, kontrole nad ciałami, niczym marionetkami to dla niego norma.


[Obrazek: fSkB14M.png] Starszy Wiking - Traper, wielki kłusownik i dziecko północy. Wikingowie, którzy 
zasłużą się dla swego ludu, mogą liczyć na miano starszych, mają wówczas pierswzeństwo
do morskich wypraw, do łupów, oraz pięknych kobiet.
Ten prawiący się w łowiectwie wiking może stać się prawdziwą nocną marą, dla wrogów.

[Obrazek: eSEJ0FU.png] Walkiria - Nazywane córkami Odyna, najdzielniejsze z kobiet, wyszkolone na bezlitosne
zabójczynie, z czasem zyskują miano Walkirii. Perfekcyjna szermierka i obycie w boju
to tylko niektóre cechy tych wojowniczek. Są one również ulubienicami bogów,
a przychylność Lokiego, pozwala im na przyzwanie potężnej bestii, Ducha Fenrira.

[Obrazek: Fxqjxy5.png]
Duch Fenrira jest potężnym, pół-boskim nordyckim wilkiem.
I choć ta zmora jest tylko cieniem, prawdziwej potęgi Fenrira,
to i tak sieje prawdziwy postrach na polach walki.
Każdy atak tej bestii daje jej 25% szans na przerażenie wroga.


[Obrazek: lf8QJiW.png]

[Obrazek: bgwYcOn.png]


Stocznia Wikingów

[Obrazek: 1JfkzZ9.png]
[Obrazek: o5mfEtu.png] Knarr - co bardziej może charakteryzować wikingów, jeśli nie ich łodzie.
Dzięki tej  wszechstronnej maszynie możemy w szybkim czasie przeprawić sie przez morze.
Nie jest może tak pojemna, jak jej większy odpowiednik - Drakkar, ale jest za to bardziej mobilna.

Łódź mieści 6 jednostek.

[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: pRATXFl.png]

Namiot

[Obrazek: olJsajf.png]

Kusza Bojowa

Praktycznie najprostszy mechanizm, jaki może znaleźć się w tej grze.
Kusza Bojowa jest łatwa i szybka w budowie, a przy tym jest skuteczna w obronie.

[Obrazek: D4abq7H.png]
Sposób  użycia jest podobny, jak przy legowisku orków.
Różnica jest taka że kuszą steruje.. miejscowa ludność.
Dla każdego Namiotu przypisany jest jeden obywatel, którego w razie potrzeby możemy przyzwać do obrony.
Nasze Namioty powinny budowane w pobliżu Kusz Bojowych, aby wieśniacy je zauważyli. 
Każdy wieśniak po batalii wraca do swojego domku.

        [Obrazek: 2PeMLZM.png]
 
Liczba naszych miejskich pomocników zawsze będzie równa ilością Namiotów,
więc jeśli przeciwnik zburzy nam część namiotów, z których wyszli ludzie,
w następnych może ich zabraknąć.


[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: n9zsc12.png]
Handlarz


Runa Odwagi - z tą runą możesz śmiało iść w największy bój,
bowiem zwiększa ona na 25 sekund witalność twoich oddziałów,
o 150 punktów, oraz zwiększa ich regeneracje zdrowia.

Runa Ognia - jak lepiej wzbudzić ferwor walki w wikingach, jeśli nie bólem?
Ta runa przez 15 sekund pali nasze oddziały, jednocześnie zwiększając ich szybkość ataku
i zadawane obrażenia o 1.

Rózga Lokiego - przy pomocy tego niewielkiego patyka możesz
przekląć wrogą jednostkę, lub bohatera.
Postać, na której spoczywa klątwa, na 30 sekund traci pancerz,
a przyjmowane obrażenia bolą ją o 65% mocniej.

lvl 2 / Barak Rady

Wisior Odnowy - czas potrzebny na załadowanie twoich umiejętności
zostanie wyzerowany.

lvl 3 / Barbakan


Kula Odmętów - dodaje 4 punkty obrażeń dla bohatera, + sprawia,
że każdy kolejny atak ma 15% na przerażenie przeciwnika.

Gniew Odyna - Przychylność bogów sprawiła, że przy użyciu tej 
świętej szkatułki możesz porazić piorunami oddziały wrogów na
niewielkim obszarze.
75 obrażeń, na każdą postać niemechaniczną
i 25% szans na ogłuszenie.


[Obrazek: nBFfzkC.png]





[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: fmBwKi0.png]

Gildia

[Obrazek: xvu5Tt1.png]


Żelazne / Stalowe / Runiczne Ostrza - posłużą dla Kojotów i Barbarzyńców, w walce.
Również Biały Wilk otrzyma z tego mały bonus.

Żeliwne / Utwardzone / Runiczne Topory - będą służyć natomiast dla:
Susłów, Traperów oraz Watażków, zwiększając ich obrażenia.

Skórzane / Pikowane / Łuskowe Osłony - będą chronić wszystkich wikingów, wojowników.
Są to: Kojoty, Susły, Wilki Mrozu, Barbarzyńcy i Watażkowie



















[Obrazek: 2ur74fa.jpg]
created by: Martinez.

dajcie znać co myślicie! 
napiszcie co najbardziej wam sie podoba, lub co ewentualnie poprawić


Odpowiedz
#2
nie lepiej to dać tam gdzie reszta projektów? xd
EDIT: No ładnie, fajnie, podoba mi się.
01110001011110001110011
Odpowiedz
#3
Wbijać, gobliny. Czekam na jakąś krytyke. Jeźdźcie ze mną równo, bez oporów.

A jak coś jest tak zajebiste, że aż was chwyciło za serce, to też mi napiszcie.
Będę szczęśliwy równie z obu wariantów.

edit. a tak na poważnie. Z chęcią posłuchałbym jakiś dłuższych opinii.
Porad, przemyśleń. Coś od was po prostu.

Jak ktoś chce przetestować wersje pre-alpha pisać na pw! Przyda
mi się paru testerów.


Odpowiedz
#4
Ciężko mi cokolwiek stwierdzić po samym czytaniu opisu :V
01110001011110001110011
Odpowiedz
#5
@Martinez nie za dużo tych projektów masz do zrobienia? Skończ jeden i dopiero bierz się za następny. Ale ten projekt też fajny :)
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
Odpowiedz
#6
Hey, właśnie warto zaznaczyć, że to nie jest typowy projekt.
Rasa już teraz jest w zasadzie gotowa. Będę ją tylko z czasem ulepszał,
a jak uznam, że wygląda wystarczająco przyzwoicie, dodam ją kiedyś do projektu.

Projekty będą szły swoim tempem, a to była tylko moja mała odskocznia, na 3/4 dni. pozdro ;)

Link do mapy, w wersji pre-alpha wrzucę, po mini teście ravana. Żeby ewentualnie coś tam poprawić.


Odpowiedz
#7
(15.03.2018, 16:09)Martinez napisał(a): Hey, właśnie warto zaznaczyć, że to nie jest typowy projekt.
Rasa już teraz jest w zasadzie gotowa. Będę ją tylko z czasem ulepszał,
a jak uznam, że wygląda wystarczająco przyzwoicie, dodam ją kiedyś do projektu.

Projekty będą szły swoim tempem, a to była tylko moja mała odskocznia, na 3/4 dni. pozdro ;)

W sumie taka odskocznia/przerwa o czegos dobrze robi, bo jak sie tylko przed jedna rzecza przesiaduje to motywacja do dalszego dzialania spada
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
Odpowiedz
#8
Okey, z nowości:
[Obrazek: Hafen-Knarr.png][Obrazek: wptAZIn.png] 
znalazłem całkiem niezłą łódeczkę. To jest Knara, na jej podstawie zrobię
Langskipy i Drakkary
-------------

Ale rasa... obiektywnie mówiąc rasa wyszła dość kiepsko..
Wiadomo, że zdolny grafik potrafi ukryć wszystko, no ale w grze nie wygląda to już tak kokolorwo.

Zamysł miałem dobry, ale 3/4 modeli kompletnie do siebie nie pasuje.
6 z 7 modeli budynków jest dosłownie z jednej paczki.

Midas uświadomił mnie, ile pracy trzeba jeszcze włożyć w tą rasę, aby była dobra.


Te modele zostaną:
[Obrazek: 2uolzdh.jpg]

to jest najlepszy model, który znalazłem na hive do wikingów (poza tymi u góry) no to naprawdę...
[Obrazek: MZ7hdvP.png]
Całkowicie na odwrót ma się sytuacja przy Próbie Bogów - bo tam nie dość, że mam full modeli, to jeszcze
większość z nich ma 3 levele rozwoju. heh



No i co, część budynków będę musiał zrobić od podstaw, podobnie prawie wszystkie jednostki i dwóch herosów.


Ale to żaden problem. Jak się coś kocha, to się o to dba. A ja kocham wikingów.
Rasa raczej się nie zmarnuje: 
Poza własną kampanią, w której zobrazuje plemienne życie wikingów, użyję ją przy tworzeniu walhalli,
+ kto wie, może przyda się również dla luciusa,
jak będzie robił projekt o wikingach


ps mam taki futurystyczny ratusz, od Vrykuli.
Chętnie bym go przerobił, ale wtedy rozwaliłbym pół budynków orków.
jak ktoś chce to podeśle

[Obrazek: 5sSwEmN.jpg]


Odpowiedz
#9
Heh, easter egg zauważony - niebieski wilk w środku obozu!
Odpowiedz
#10
A przydałby sie ten ratusz vrykuli :)
A co do rasy to widać że włożyłeś w nią dużo czasu i wydaje sie fajna na dużo wyższym poziomie niż te co można znaleźć na mapach lub hiveworkshopie
Odpowiedz
#11
Ile czasu zajęło Ci stworzenie tej rasy? Wygląda przekozacko :D
Odpowiedz
#12
Złożenie rasy tak naprawdę tyle co nic. Pomysł miałem w głowie, a
sam opis + - 3 dni.
Będę ją robił praktycznie od nowa, ale dzięki ;)

edit.
https://www.hiveworkshop.com/data/ratory...17a6d0.png
[Obrazek: 141604-ae8f1ca5a1db07e910608d2a74b4f1d3.png]

kolejny świetny model wikinga. Myślę że na najbliższą zimę zajmę się tą całą rasą ;)


Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości