• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Problem z dodawaniem jednostek do grupy
#1
Witam,chciałbym aby podczas rzucania zaklęcia castujący bohater wrzucał jednostki gracza 11 i 12 z określonego zasięgu do grupy, lecz gdy castuje spell to owe jednostki nie są dodawane do tej grupy - co sobie sprawdzam ostatnią akcją - wciąż pokazuje 0. Wie ktoś w czym leży problem?

Grupa jednostek - Pick every unit in (Units within 1000.00 of (Position of (Casting unit)) matching ((Owner of (Picked unit)) RĂłwna siÄ™ Gracz11 (Ciemnozielony))) and do (Grupa jednostek - Add (Matching unit) to Spell_eksplozja_target)

Grupa jednostek - Pick every unit in (Units within 1000.00 of (Position of (Casting unit)) matching ((Owner of (Picked unit)) RĂłwna siÄ™ Gracz12 (BrÄ…zowy))) and do (Grupa jednostek - Add (Matching unit) to Spell_eksplozja_target)

Gra - Display to (All players) the text: (String((Number of units in Spell_eksplozja_target)))
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
matching ((Owner of (Matching unit)) <--- tak powinno być

i potem.....

and do (Grupa jednostek - Add (Picked unit) to Spell_eksplozja_targer)

Po prostu pomyliłeś Matching unit z picked unit, powinno być na odwrót Język

///////////// Pamiętaj o wyciekach pamięci, to dość istotne
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Zaraz to obaczę. Natomiast sprawdzałem inną akcję z innego spella na hiveworkshop i spróbowałem czegoś takiego :
Grupa jednostek - Pick every unit in (Units within 512.00 of (Position of (Casting unit)) matching (((Picked unit) belongs to an enemy of (Owner of (Casting unit))) Równa się TAK)) and do (Jednostka - Cause (Casting unit) to damage (Matching unit), dealing 200.00 damage of attack type Zaklęcia and damage type Normalny)

i teraz tak gdy mam w tym "...and do..." ustawione matching unit to nie zadaje obrażeń nikomu, natomiast gdy ustawię Picked Unit to atakuje zarówno wrógów, castującego herosa i jego sojuszników pomimo iż wcześniej przecież mam ustawiony warunek że picked unit należy do wrógów castującego. Nie wiem czemu to nie działa skoro autor tamtego spella miał tak ustawione i jego herosa nie biło.
Podejrzane B)
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
mam ustawione tak :
Grupa jednostek - Pick every unit in (Units within 1000.00 of (Position of (Casting unit)) matching ((Owner of (Matching unit)) RĂłwna siÄ™ Gracz12 (BrÄ…zowy))) and do (Grupa jednostek - Add (Picked unit) to Spell_eksplozja_target)
i dalej wyświetla że jest 0 jednostek w tej grupie.

Druga sprawa to jednak muszę to inaczej rozegrać ponieważ ja chcę tym jednostkom zadać dmg a jak są dodane do grupy to nie idzie/bądź nie umiem zadać dmg jednostkom w konkretnej grupie.

A jak robię tak :
Grupa jednostek - Pick every unit in (Units within 1000.00 of (Position of (Casting unit)) matching ((Owner of (Matching unit)) Równa się Gracz12 (Brązowy))) and do (Jednostka - Cause (Casting unit) to damage (Picked unit), dealing 200.00 damage of attack type Zaklęcia and damage type Normalny)
to i tak nie dostają obrażeń.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
Cóż, zapytam się co chcesz dokładnie osiągnąć.
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od: Karwallo
#6
Pokaż cały wyzwalacz. Jesteś pewien że dobre wydarzenie ustawiłeś? Może nie odnajduje Casting unit?
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
Jak to ma działać, to ma być zwyczajny spell na bazie Bojowego Stąpnięcia, z usuniętym dmg, stunem 1 sekundowym itd. Jedyne co chcę zrobić w wyzwalaczach to ustawić dmg jako Siła castującego bohatera x 10, dodać efekty specjalne podczas aktywacji czaru, i o ile z dmg i efektem nie ma problemu to problem jest z zadawaniem tych obrażeń konkretnym jednostkom - w tym przypadku wrogom castującego/ bądź po prostu graczowi brązowemu (12).
Na potrzeby testowania ustawiłem dmg 200 - byle tylko sprawdzić czy ten dmg w ogóle jest zadawany, a oto wyzwalacz :

Eksplozja Nicosci
Wydarzenia
Jednostka - A unit Rozpoczyna działanie zdolności
Warunki
(Ability being cast) Równa się Eksplozja Nicości
Akcje
Dźwięk - Play EksplozjaNicosci
Efekt specjalny - Create a special effect at (Position of (Casting unit)) using Abilities\Spells\Human\Thunderclap\ThunderClapCaster.mdl
Efekt specjalny - Create a special effect at (Position of (Casting unit)) using Objects\Spawnmodels\Undead\UndeadDissipate\UndeadDissipate.mdl
Grupa jednostek - Pick every unit in (Units within 1000.00 of (Position of (Casting unit)) matching ((Owner of (Matching unit)) Równa się Gracz12 (Brązowy))) and do (Jednostka - Cause (Casting unit) to damage (Picked unit), dealing 200.00 damage of attack type Zaklęcia and damage type Normalny)

Na początku próbowałem to robić w ten sposób jak wyżej ale mi za cholerę nie działało więc próbowałem coś z grupą jednostek podziałać no ale jak potem sprawdziłem że nie można (albo po prostu nie mam pojęcia) jak zadać dmg grupie jednostek to wróciłem do początkowego planu z tym jednak Pick every unit, stąd obecnie nazwa tematu nieco myląca.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
Custom Script: set bj_wantDestroyGroup = true
Grupa jednostek - Pick every unit in (Units within 1000.00 of (Position of (Casting unit)) matching (Matching unit) is Alive = TAK) and (Matching unit) is enemy of owner of casting Unit = TAK and (Matching Unit) is Niezniszczalny = NIE no i wtedy robisz akcję zadawania obrażeń.
Poza tym Pozycję castera warto zapisać do zmiennej by usunąć leak.
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od: Karwallo
#9
A gdzie mogę znaleźć tą opcję Matching unit is Niezniszczalny?
I jak ustawię zmienną do castującego to po prostu podmienić wszędzie tam gdzie jest casting unit tak ?
Reply }}}
Podziękowanie od:
#10
Cóż to chyba jest matchin unit has buff Niezniszczalny
Cóż castera nie ma sensu zapisywać do zmiennej bo nie używasz go potem, chodzi tylko o punkt.
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od: Karwallo
#11
Aha nie wiedziałem, że chodzi o punkt Duży uśmiech
W każdym razie zrobiłem tak jak napisałeś, cały wyzwalacz wygląda tak :
Eksplozja Nicosci
Wydarzenia
Jednostka - A unit Rozpoczyna działanie zdolności
Warunki
(Ability being cast) Równa się Eksplozja Nicości
Akcje
Set Spell_eksplozja_caster_poz = (Position of (Casting unit))
Custom script: set bj_wantDestroyGroup = true
Dźwięk - Play EksplozjaNicosci
Efekt specjalny - Create a special effect at Spell_eksplozja_caster_poz using Abilities\Spells\Human\Thunderclap\ThunderClapCaster.mdl
Efekt specjalny - Create a special effect at Spell_eksplozja_caster_poz using Objects\Spawnmodels\Undead\UndeadDissipate\UndeadDissipate.mdl
Grupa jednostek - Pick every unit in (Units within 1000.00 of (Position of (Casting unit)) matching ((((Matching unit) is alive) Równa się TAK) and ((((Matching unit) belongs to an enemy of (Owner of (Casting unit))) Równa się TAK) and (((Matching unit) has buff Niezniszczalny) Równa się N and do (Jednostka - Cause (Casting unit) to damage (Picked unit), dealing 200.00 damage of attack type Zaklęcia and damage type Normalny)

Nie wiem czy coś jeszcze powinienem dodać, ale w każdym razie działa ładnie pięknie więc zostałeś dziś moim zbawcą i mistrzem także nie omieszkaj sobie tego do CV wpisać, dzięki wielkie!!!!!
Reply }}}
Podziękowanie od:
#12
Cóż jeszcze dodałbym małe poprawki do czaru odnośnie wycieków pamięci.


Po każdym Efekcie specjalnym dodajesz ''Efekt specjalny - Destroy last created special effect''. Każdy specjalny efekt ma swój decay time określony przez twórcę i modułowany przez stałe gry edytora, ale one i tak zostają w grze po użyciu. Dlatego należy je usunąć ręcznie.
To samo tyczy się lokacji punktów. Po użyciu na końcu akcji ''Custom Script: call RemoveLocation(udg_TwojaNazwaPunktu)''
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.