• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


[PROJEKT] Armies of Exigo Reborn v0.1.0
#1
Zdjęcie 
Cześć. Niedawno się zarejestrowałem i mam nadzieję, że trafiłem do odpowiedniego działu, jeśli nie to wybaczcie i jeśli łaska niech któryś moderator przeniesie mój temat we właściwe miejsce. Czym właściwie ma być mój projekt Armies of Exigo Reborn cóż w 2005 roku na światło dzienne z czeluści kuźni Black Hole Games wypełzła strategia o tytule Armies of Exigo przez jednych lubiana przez innych zaś okrzykiwana jako klon WC3 i nienawidzona. Od siebie dodam jedynie, że jako klon zaimplementowała niektóre mechaniki z WarCraft III, ale nie tylko, bo także z StarCraft'a jak i również z Age of Empire to tak słowem wstępu dla tych, którzy nie znają tego tytułu więcej na jego temat można dowiedzieć się w serwisach informacyjnych zajmujących się tematyką gier komputerowych. Swoją drogą to nawet edytor AoX jest podobny do tego z WC3 (jednak jak na mój gust ma o wiele mniej opcji i jest o wiele skromniejszy). Co chciałbym osiągnąć poprzez ten projekt? No cóż, chciałbym nieco poruszyć społeczność i w miarę możliwości wskrzesić ten tytuł ponadto uznałem, że edytor WC3 będzie do tego wręcz idealny. Jeśli chodzi o sam edytor WC3 i moje doświadczenie hm cóż miałem z nim styczność ba miałem nawet pewien otwarty projekt na ówczesnym forum o tej tematyce jednak jako jeszcze wtedy dzieciak za wiele się nie nadłubałem i projekt odszedł w zapomnienie (początkowo brak chęci do jego kontynuowania, a później dysk wystrzelił w kosmos i na tym się moja przygoda skończyła) więc tak jestem raczej laikiem, jeśli o to chodzi. Prawdę mówiąc, jeśli postawiłem sobie zbyt wygórowany kontent, jeśli można to tak określić powiem "kto nie próbuje ten nic nie zyskuje".

Tymczasem przejdźmy do moich założeń i planów (póki zapał we mnie wrze):

-utworzenie mapy dla 8 osób do rozgrywki w trybie multiplayer,

-zmodyfikowanie ras istniejących w uniwersum AoX ich rozdzielenie, a także dodanie nowych (uchylając rąbka tajemnicy chcę oddać do dyspozycji graczom aż 8 ras, a mianowicie: Cesarstwo (ludzie), Elfy, Krasnoludy, Zwierzoludzi, Orków, Potępionych (nieumarłych), Rój (robactwo), oraz Głębinowe Elfy (astralni podróżnicy)),

-udoskonalenie drzewka technologicznego poszczególnych ras i stworzenie ich dla: Elfów, Krasnoludów, Potępionych, Głębinowych Elfów,

-dodanie nowych jednostek i ich ikon,

-dodanie nowych budynków,

-dodanie nowych umiejętności oraz aur,

-dodanie nowych surowców,

-całkowite zmodyfikowanie tworzenia i dołączania do sojuszy (tryb rzeczywisty).

To tak na początek, niebawem postaram się wrzucić jakieś pierwsze screeny terenu itd. Tak, abyście choć w małym stopniu zechcieli mi pomóc tu i ówdzie (nie ukrywam, że liczę na pomoc). Już wkrótce będę miał tone pytań zatem do usłyszenia.


[Image: z5nxuvk.jpg]

[Image: ig869mD.jpg?2]

Wersje mapy:

-Armies fo Exigo Reborn v0.1.0 Humans&Damned (niedostępna)
-Armies fo Exigo Reborn v0.0.9 Humans&Damned (niedostępna)
 -Armies fo Exigo Reborn v0.0.8 Humans&Damned (niedostępna) 
-Armies of Exigo Reborn v0.0.7Humans&Damned (niedostępna)
-Armies of Exigo Reborn v0.0.1 Unborn (niedostępna)


MAPA:

Nazwa mapy: Stary Las 
Ilość graczy: 8

[Image: U3drc9Q.jpg]
AoX Reborn v0.0.7 Humans&Damned

[Image: 0vFBk0A.jpg]
AoX Reborn v0.0.7 Humans&Damned

[Image: cvRm8yG.jpg]
AoX Reborn v0.1.0 Humans&Damned

[Image: GMvfeue.jpg]
AoX Reborn v0.1.0 Humans&Damned

Budynki neutralne występujące na mapie:

Złodziejska Rękawica
Nilfdorski Gaj
Nilfdorska Stocznia

RASY:

Cesarstwo
(tutaj w przyszłości będzie znajdował się opis)

Budynki (nazwy i opisy 100% modele 100%)

-Ratusz ---> Kamienna Twierdza ---> Zamek,

-Koszary,

-Stajnie (zupełnie nowy budynek w odróżnieniu od pierwowzoru),

-Tartak (zupełnie nowy budynek w odróżnieniu od pierwowzoru),

-Kuźnia - (opis)

-Świątynia Pradawnych (dawna nazwa Krąg Pradawnych),

-Warsztat (dawna nazwa Warsztat Gnomów),

-Świątynia,

-Obsydianowa Wieża,

-Wieża Zwiadowcza ---> Wieża Strażnicza ---> Wysoka Wieża (dawna nazwa Baszta),

-Dom

[Image: vQioqyn.jpg]
AoX Reborn v0.0.7 Humans&Damned

[Image: g3dlKVy.jpg]
AoX Reborn v0.1.0 Humans&Damned

Jednostki Cesarstwa (nazwy i opisy 20% modele 80%)

[Image: LK35eRR.jpg]
AoX Reborn v0.0.8 Humans&Damned

Ulepszenia Cesarstwa (nazwa i opis 25% gotowe do użycia 80%)

[Image: w7UX0fh.jpg]
AoX Reborn v0.0.8 Humans&Damned

[Image: YQkIcBc.jpg]
AoX Reborn v0.0.8 Humans&Damned

Aury, umiejętności/zaklęcia (nazwy i opisy -- gotowe do użycia --)

Ikony ( modele 4,5% wszystkich

RELACJE MIĘDZY NACJAMI:

Cesarstwo:
-Elfy - sprzymierzeniec
-Krasnoludy - sprzymierzeniec
-Zwierzloudzie (Orkowie z Południa) - sprzymierzeniec/neutralny
-Orkowie z Północy - śmiertelny wróg
-Potępieni - śmiertelny wróg
-Rój - wróg
-Głębinowe Elfy - wróg/neutralny

Elfy:
-Cesarstwo - sprzymierzeniec
-Krasnoludy - sprzymierzeniec/neutralny
-Zwierzoludzie (Orkowie z Południa) - neutralny/wróg
-Orkowie z Północy - wróg
-Potępieni - wróg
-Rój - wróg
-Głębinowe Elfy - śmiertelny wróg

Krasnoludy:
-Cesarstwo - sprzymierzeniec
-Elfy - sprzymierzeniec/neutralny
-Zwierzoludzie (Orkowie z Południa) - neutralny/wróg
-Orkowie z Północy - wróg
-Potępieni - wróg
-Rój - śmiertelny wróg
-Głębinowe Elfy - wróg

Zwierzoludzie (Orkowie z Południa) :
-Cesarstwo - sprzymierzeniec/neutralny
-Elfy -neutralny/wróg
-Krasnoludy - neutralny/wróg
-Orkowie z Północy - śmiertelny wróg
-Potępieni - wróg
-Rój - wróg
-Głębinowe Elfy - wróg

Orkowie z Północy:
-Głębinowe Elfy -sprzymierzeniec/neutralny
-Cesarstwo - śmiertelny wróg
-Elfy - śmiertelny wróg
-Krasnoludy  -   śmiertelny wróg
-Zwierzoludzie (Orkowie z Południa) - śmiertelny wróg
-Potępieni- wróg
-Rój - wróg

Potępieni:
-Rój - sprzymierzeniec/neutralny
-Głębinowe Elfy - neutralny/wróg
-Cesarstwo - śmiertelny wróg
-Elfy -śmiertelny wróg
-Krasnoludy - śmiertelny wróg
-Zwierzoludzie (Orkowie z Południa) - śmiertelny wróg
-Orkowie z Północy - wróg


Rój:
-Potępieni - sprzymierzeniec/neutralny
-Cesarstwo - wróg
-Elfy - wróg
-Krasnoludy - śmiertelny wróg
-Zwierzoludzie (Orkowie z Południa) -   wróg
-Orkowie z Północy - wróg
-Głębinowe Elfy - śmiertelny wróg

Głębinowe Elfy:
-Orkowie z Północy - sprzymierzeniec/neutralny
-Potępieni - wróg
-Cesarstwo - wróg/neutralny
-Elfy - śmiertelny wróg
-Krasnoludy - wróg
-Zwierzoludzie (Orkowie z Południa) - wróg
-Rój - śmiertelny wróg

Jeśli chcecie możecie proponować modele jednostek i budynków wybrane przez siebie. 
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
No jakoś dużo trudnych rzeczy sobie nie postawiłeś więc raczej dasz radę. Ode mnie powodzenia i mam nadzieje, że nie porzucisz projektu.
Ja, wasz Pan i Bóg.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Cóż grałem w pirat exigo u kolegi gdy wyszło. Oprócz fizyki i grafiki nie powaliło mnie. Miałem wrażenie że to taki ubogi kuzyn Warhammera.


Nie pamiętam nawet jakie tam były rasy. Dzięki za streszczenie.

Cóż powodzenia, szansa że zbierzesz jakiś team tutaj do pomocy jest mikroskopijna.
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
Mam mały problem z importem pewnego modelu drzewa, a mianowicie chodzi o ten model: https://www.hiveworkshop.com/threads/bra...138/page-2 niby wszystko robię zgodnie z tutorialem jednak po podmianie ów modelu w grze widzę jedynie jego cień. Gdyby mógł ktoś sprawdzić ten model i powiedzieć co ewentualnie mogę robić źle byłbym wdzięczny. Z góry dzięki.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
Cóż, jeśli wyświetla się w model editorze to szansa na to że jest zepsuty jest mniejsza od 5%. 
Próbowałeś zapisać i odpalić ponownie edytor?
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#6
Owszem próbowałem. Teraz mam jeszcze komunikat w stylu: "nie udało się wczytać pliku -tutaj nazwa-"
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
Świetny pomysł amigo! Już czekam na tego moda z utęsknieniem
[Image: MbPMM5j.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
@Martinez Dzięki za miłe słowa.

A teraz mam dwa pytania (dwie sprawy które mnie nurtują i na chwilę obecną sprawiają że projekt jest w powijakach):

1. Model drzewa który wstawiłem powyżej. Myślę, że sprawę mogłoby załatwić zmienienie rozszerzenia z .mdx na .blp (chyba że się mylę to proszę o poprawkę) i zaimportowanie go przez MPQ tylko jak zmienić to rozszerzenie, a raczej za pomocą czego? 

2. Problem z klifem jeśli można to tak nazwać (dołączam screen) czy można to zmienić, a jeśli tak to w jaki sposób (wiem import przez MPQ ale do jakiej ścieżki i gdzie się ów model/tekstura znajduje w owych paczkach do których załączam dwa linki https://www.hiveworkshop.com/threads/str...ay.234201/https://www.hiveworkshop.com/threads/hyb...es.238310/)


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply }}}
Podziękowanie od:
#9
1. co
stary .blp to tekstura, jak niby chcesz przekonwertować 3D mdl/mdx model do 2D .blp xD
Używałem tego drzewa 4 lata temu z nim jest wszystko w porządku, ale to nie jest Dodatek/zniszczalne tylko imitacja a ty pewnie chcesz go używać jako zamiennik normalnego drzewa. Aby to działało musisz mieć również model drzewa ściętego inaczej nie da rady.

2. Po prostu ten klif nie pasuje do tej trawy, nic z tym nie zrobisz chyba że sobie to sam wyprofilujesz.
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#10
@Micek Dzięki że mnie oświeciłeś. Póki co uporałem się z problemami.

Dołączam screena z terenem i kilkoma budynkami Cesarstwa dla ciekawskich.

Wie ktoś może jak dodać tutaj własny dźwięk/muzykę (bez usuwania oryginalnych soundtracków). Z importem problemu nie ma jednak gdzieś czytałem że aby to działało jak powinno potrzebny jest wyzwalacz. Jakby ktoś mógł mnie pokierować byłbym wdzięczny.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply }}}
Podziękowanie od:
#11
Wystarczy zaimportować muzykę pliku mp3 potem w edytorze dźwięków musisz ustalić zaimportowany plik muzyczny jako zmienna (prawym click użyj jako muzyka)
i to wszystko, potem już tylko ustalasz wyzwalacz typu np:


Code:
Wydarzenie: Czas - Elapsed Game Time równa się 0.03
Akcja - Dźwięk Play Music <Twoja zmienna pliku mp3>


Mam nadzieję że pomogłem Uśmiech

BTW. projekt zapowiada się ciekawie, czekam na więcej screenów.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#12
@LordStachu dzięki za pomoc. Ale mam w zasadzie jeszcze jedno pytanie odnośnie muzyki, a mianowicie przykładowo gdybym chciał dodać więcej niż jeden utwór to miałoby to wyglądać np tak? 

Nowe wydarzenie: Czas - Elapsed Game Time równa się 0.04
Akcja - Dźwięk Play Music < inny utwór mp3 >

W sensie że musiałbym stworzyć kolejne wydarzenie i kolejną akcję. Pytam bo nie chcę czegoś po drodze sknocić, a później w nieskończoność do tego wracać.
[Image: Orkci8t.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#13
Mam problem z wyzwalaczami, a mianowicie z "Gra do walki - Creating starting units" oraz "Gra do walki - Enforce victory/defeat conditions". Problem polega na tym że bez zmiany tych wyzwalaczy ich wyłączenia bądź usunięcia praca nad projektem staje w miejscu (bynajmniej na ten moment, gdyż kompletnie nie wiem co z tym zrobić, a frustracja po próbach kombinowania z tym sięgnęła zenitu). Dlaczego? Ano dlatego że bez tych dwóch wyzwalaczy mym oczom ukazuje się komunikat "Zbuduj Ratusz w przeciwnym wypadku twoja pozycja zostanie odsłonięta w czasie 2 minut". I niby to nic wielkiego (tak myślałem) jednak kiedy wybuduję ratusz (który "stworzyłem" na potrzeby projektu) nie zmienia to zupełnie niczego. Gra nadal odsłania pozycję. Pytania są proste: 

1. Jak stworzyć wyzwalacz który nie będzie przypisywał punktu startowego na mapie, a co za tym idzie nie będzie (już w czasie rozgrywki) pakował się na sile z standardowym ratuszem i budowniczymi danej frakcji przy tym nieodsłaniając pozycji gracza. 

2. Jak stworzyć wyzwalacz który będzie decydował o zwycięstwie lub porażce (warunek zwycięstwa ----> zniszcz wszystkie budynki wroga, warunek porażki---->wszystkie budynki gracza zostały zniszczone).

Mi z dniem wczorajszym skończyły się na to pomysły zapewne z braku wiedzy w zakresie wyzwalaczy. Z góry dzięki za pomoc.
[Image: Orkci8t.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#14
(09.09.2017, 00:23)Lucius Wrote: 1. Jak stworzyć wyzwalacz który nie będzie przypisywał punktu startowego na mapie, a co za tym idzie nie będzie (już w czasie rozgrywki) pakował się na sile z standardowym ratuszem i budowniczymi danej frakcji przy tym nieodsłaniając pozycji gracza. 

2. Jak stworzyć wyzwalacz który będzie decydował o zwycięstwie lub porażce (warunek zwycięstwa ----> zniszcz wszystkie budynki wroga, warunek porażki---->wszystkie budynki gracza zostały zniszczone).

1. Po co w takim razie Ci on skoro nie chcesz przypisywać punktu startowego i odsłonięcia? Jakie on korzyści poza tym daje?

2. To proste wystarczy sprawdzać co interwał czasowy np. 1 sekundę lub co zniszczenie jednostki typu budynek czy gracz posiada jeszcze jakieś jednostki-budynki.

Jak potrzebujesz 100% solucji to daj znać, jak będę na kompie to machnę.
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#15
(09.09.2017, 08:44)Micek Wrote:
(09.09.2017, 00:23)Lucius Wrote: 1. Jak stworzyć wyzwalacz który nie będzie przypisywał punktu startowego na mapie, a co za tym idzie nie będzie (już w czasie rozgrywki) pakował się na sile z standardowym ratuszem i budowniczymi danej frakcji przy tym nieodsłaniając pozycji gracza. 

2. Jak stworzyć wyzwalacz który będzie decydował o zwycięstwie lub porażce (warunek zwycięstwa ----> zniszcz wszystkie budynki wroga, warunek porażki---->wszystkie budynki gracza zostały zniszczone).

1. Po co w takim razie Ci on skoro nie chcesz przypisywać punktu startowego i odsłonięcia? Jakie on korzyści poza tym daje?

2. To proste wystarczy sprawdzać co interwał czasowy np. 1 sekundę lub co zniszczenie jednostki typu budynek czy gracz posiada jeszcze jakieś jednostki-budynki.

Jak potrzebujesz 100% solucji to daj znać, jak będę na kompie to machnę.

Jeśli chodzi o punkt pierwszy napisałem go gdyż nie wiem czy pomiędzy tymi wyzwalaczami "Gra do walki" które wypisałem w poście powyżej jest jakaś ścisła zależność. Na pierwszy rzut oka jak testowałem różne kompilacje to wydawało mi się że taka zależność istnieje. Chyba że jest z tym inaczej. I chodziło mi tutaj bardziej o coś w stylu że punkt startowy jest umowny (w zasadzie nie daje już w rozgrywce ani budynku, ani jednostek) i nie wywala komunikatu z odsłanianiem pozycji/czyt. nie odsłania pozycji gracza po upływie określonego czasu. Za solucję będę wdzięczny i z niecierpliwością na nią czekam.
[Image: Orkci8t.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.